Nu är huset äntligen här❤️🙏🏻 som jag har längtat efter denna dag, Meja han piggna på sig också så vi kunde åka dit och titta också. Kallt så in i h**vete var det också men skit samma vi var där iaf,  vinter jackor, overaller, mossor, vantar och vinterskorna var på -4❄️stod det på termometern. Men våran snickare sprang runt i kortbyxor😳 Hmm tur vi är olika😉 På måndag börjar bygget iaf, spännande och snickarn sa att det skulle ta 3 veckor innan huset är tätt. Här kommer lite bilder också...
 
Äntligen❤️


Här är husmodellen vi bygger, men vårat hus kommer se lite annorlunda ut mot originalet😊

Fråga mig inte men hur dom fick in den här stora lastbilen med släp på våran lilla väg! Det är för mig helt obegripligt... Men som snickarn sa, ni fick rätt chaufför, ja det tackar vi för👍🏻


Lite material till huset.

Ännu mer material, gips bland annat...


Ännu mer material...

Takstolar


Ytterpanel självklart falurött med vita knutar👌🏻

Våra bustroll hittade en koja😔
 
Nu är vi hemma igen, men om några timmar är vi tillbaka i Leksand igen... Då ska vi hämta ett skåp som jag fått av någon på fb. Så det ska jag ta hem och slipa och måla sen ska det tillbaka till Leksand igen men då ska det stå i vårat nya kök i vårat nya hus❤️
 
Trevlig helg!
 


Kommentera

Publiceras ej